چین: پرونده مدیر هوآوی در کانادا سیاسی است

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به آغاز روند استرداد خانم «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت هواوی به آمریکا توسط کانادا، اعلام کرد پرونده خانم وانژو یک پرونده صرفا قضایی نیست بلکه یک مساله سیاسی است.

لوکانگ روز شنبه با صدور بیانیه ای بار دیگر از ایالات متحده آمریکا خواست که هرچه سریعتر درخواست بازداشت و استرداد خانم وانژو را لغو کند، او از کانادا نیز خواست این مقام ارشد شرکت هواوی را آزاد کند تا صحیح و سالم به چین بر گردد.

وی با اشاره به اینکه موضع چین در مورد خانم منگ وانژو روشن و جامع است افزود: ایالات متحده آمریکا و کانادا از توافقنامه استرداد دوجانبه میان خود، سوء استفاده کرده و خودسرانه اقدامات اجباری را بر شهروند چینی اعمال کرده اند که نقض جدی حقوق قانونی و منافع شهروندان چینی است.

لوکانگ با انتقاد شدید از این اقدام کانادا گفت که چین به شدت آغاز فرایند استرداد خانم وانژو را محکوم کرده و در این مورد نیز اعتراض خود را اعلام کرده است.

وزارت دادگستری کانادا روز جمعه به وقت محلی با صدور بیانیه ای اعلام کرد یک جلسه دادرسی برای استرداد و یا عدم استرداد خانم 'منگ وانژو' معاون شرکت هواوی که در کانادا بازداشت شده است برگزار می کند.

خانم وانژو، رئیس مالی شرکت هواوی چین در ماه دسامبر سال 2018 به درخواست مقام های آمریکایی به ظن کلاهبرداری بازداشت شد.

او چند روز بعد به قید وثیقه 7.5 میلیون دلاری آزاد شد به این شرط که در ونکور جایی که خانم وانژو در آن شهر خانه دارد خارج نشود و باقی بماند چین همان زمان از کانادا خواست که او را آزاد کند.

پس از صدور کیفرخواست برای او به اتهام کلاهبرداری در ماه ژانویه 2019، مقام های آمریکایی به صورت رسمی درخواست استرداد او از کانادا به واشنگتن را مطرح کردند.

مقام های کانادایی در نهایت امروز جمعه دوم فوریه (11 اسفند) بیانیه ای صادر کردند که در آن آمده است دادگاه او پس تکمیل مدارک، آغاز خواهد شد.

بر این اساس هانم وانژو روز ششم مارس (15 اسفند) در دادگاهی در ونکور حاضر خواهد شد و در آن روز، تاریخ جلسه دادرسی استرداد تعیین خواهد شد وزیر دادگستری کانادا پس از جلسه دادرسی در مورد استرداد او به آمریکا تصمیم خواهد گرفت.

بعد از دستگیری این مدیر هواوی در کانادا، چین نیز چند تبعه کانادایی را دستگیر و محاکمه کرد با این حال پکن تاکید کرده است پرونده شهروندان کانادایی بازداشتی ربطی به پرونده معاون مالی شرکت هواوی در کانادا ندارد.

منبع خبرآنلاین

صفحات پر بازدید:

نمونه کارهای سئو و بهینه سازی وب سایت

واقعیت افزوده

 بهینه سازی وب سایت

فناوری ar

کارت ویزیت هوشمند

طراحی وب سایت

همایش ازدواج

 نمایشگر جیبی

نمونه کارهای طراحی وب سایت