نیمی از مردم استونی آنلاین رای دادند

در حالی که مردم بسیاری از کشورهای جهان به علت مشکلات امنیتی یا ضعف زیرساخت‌ها قادر به رای دادن از طریق اینترنت و به صورت آنلاین نیستند، نیمی از رای دهندگان در استونی به صورت آنلاین رای دادند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، استونی از جمله کشورهایی است که در حوزه کسب و کار انلاین پیشرفت های زیادی داشته و حالا توانسته از اینترنت برای تسهیل فرایند رای دهی استفاده کند.

در جریان انتخابات اخیر پارلمانی در استونی نزدیک به 44 درصد از رای دهندگان از طریق سیستم رای دهی اینترنتی i-voting رای خود را در صندوق ها ریختند. این در حالی است که در انتخابات سال 2009 این کشور تنها 16 درصد مردم به صورت آنلاین رای داده بودند.

مقامات استونی در دو دهه اخیر تلاش های زیادی را به منظور دیجیتالی کردن ساختار دولت انجام داده اند ولذا دستیابی به چنین نتایجی چندان شگفت آور تلقی نمی شود.

استونی اولین بار در سال 2005 تلاش های خود برای رای گیری الکترونیک را با استفاده از کارت های شناسایی مجهز به تراشه و کارت خوان آغاز کرد. در سال 2011 نیز در این کشور برای اولین بار از گوشی های هوشمند و نوعی سیم کارت خاص همراه با کد پین برای رای گیری استفاده شد.

منبع خبرگزاری فارس

صفحات پر بازدید:

نمونه کارهای سئو و بهینه سازی وب سایت

طراحی وب سایت

واقعیت افزوده

 بهینه سازی وب سایت

کارت ویزیت هوشمند

همایش ازدواج

 نمایشگر جیبی

فناوری ar

نمونه کارهای طراحی وب سایت