قانون جدید کپی رایت به مجلس ارائه می‌شود

1391::طراحی سایت

به گفته محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارائه قانون جدید کپی رایت (حق نشر یا Copyright) یک ضرورت است و لازم است تا بازبینی هایی در این زمینه انجام شود. وی در این مورد ادامه داد که لایحه ای تنظیم شده است و طی مراحلی به مجلس ارائه خواد شد. محمدجواد آذری جهرمی در مورد قانون جدید کپی رایت و قوانین مربوط به مالکیت معنوی اعلام نمود که قوانین قدیمی کپی رایت مربوط به سال ۱۳۴۸ هستند و براساس قوانین تجارت آن زمان نوشته شده اند.
طراحی وب سایت کد 1391
وی تاکید نمود که لازم است این قوانین با توجه به نیاز روز تغییر کنند و مواردی جدید نیز به آن اضافه شود، زیرا به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این قوانین قدیمی نمی توانند از نیازهای کسب و کارهای امروزی پشتیبانی کنند. وی ارائه قانون جدید کپی رایت را مسئله ای مهم اعلام نمود و اظهار کرد که در هنگام ارائه برنامه‌ به مجلس شورای اسلامی، این مسئله را نیز در برنامه وزارت ارتباطات دولت دوازدهم خواهد گنجاند.

به گفته جهرمی یک کارگروه ویژه در مجلس باید در این رابطه وجود داشته باشد تا بتواند به مسائلی مهم از این قبیل رسیدگی نماید. وی همچنین در مورد ارائه قانون جدید کپی رایت به مجلس، کار را تمام شده اعلام نمود و تاکید کرد که همکاری های نزدیکی در این خصوص با مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان‌های مربوطه از سوی وزارت ارتباطات، آغاز شده است.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اگر مشکل کپی رایت حل نشود، رشد لازم و مطلوب در این زمینه حاصل نخواهد شد. وی ادامه داد که ایران در گذشته تولید کننده محتوا نبود، اما چون امروز تولید کننده محتوا، انواع نرم افزار و بازی است پس به قانون جدید کپی رایت بیش از همیشه نیاز دارد. وی عدم فعالیت ایران در این زمینه در گذشته را اعلام کرد و ادامه داد که اگر این قانون در گذشته رعایت نشده مشکلی نیست اما امروز لازم است تا این قوانین وضع گردد و رعایت شود.

منبع

 صفحات پر بازدید:

کارت ویزیت هوشمند

فناوری ar

طراحی وب سایت

بهینه سازی وب سایت

همایش ازدواج

نمونه کارهای طراحی وب سایت

نمونه کارهای سئو و بهینه سازی وب سایت

واقعیت افزوده